Arkadaşlar bugün oyunlarımızdaki değişkenlerin değerlerini kaydetmeye yarayan playerprefs sınıfını ele alacağız.Bu sınıf hiçbir ek dosyaya .ini dosyasına yada .xml dosyasına gerek kalmadan direk bilgisayarın hafızasına değişkenlerimizin değerlerini atayarak bir nevi oyunumuzda save özelliği yaratmış olur.Bu değerler daha sonra silinebilir düzenlenebilir yada yeniden oluşturulabilir.Bu classta get ve set olmak üzere iki adet komut vardır.
Set komutu bir değişkeni hafızaya kaydetmemize yarar.Eğer değişkenimiz integer ise SetInt float ise SetFloat
String ise SetString ile hafızaya bilgi aktarımı yapabiliriz bir integerin hafızaya kaydedilmesi örnek:
Burdada görüldüğü gibi "deger" değişkenini kaydettik hafızaya.
Burda gördüğümüz gibi Setint le yani bir tam sayı değeri için yaptığımızdan Getİnt le o değeri bilgisayarın hafızasından alabiliyoruz bunu nasıl kullanışlı hale getirebiliriz.
Böylece oyundan çıkarken değeri kaydetmiş oluruz ve getintle oyun başlayınca çağırarak bir nevi save yapmış oluruz yaratcılığınıla bunu geliştirmek sizin elinizde görüşmek üzere.
1 yorum:
Eline sağ lık sağ ol , bir az kafa karıştırıcı ama çok güzel anlatım , işime yarar umarım !
Celal Qurbanov
Yorum Gönder