Evet arkadaşlar ufak bir giriş yaptıktan sonra apilere yavaş yavaş başlıyoruz.
Application adı üstünde uygulamayla ilgili static veriler içerir static yani global genel verileri içerir.
Tüm fonksiyonlarına bu linkten ulaşabilirsiniz.
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Application.html
Evet şimdi anlatımlarımıza başlıyoruz. arkadaşlar ilk önce bu fonksiyonları nasıl kullanacağız buna bakalım.
Class -> Fonksiyon bu şekilde aktarılır. Yani bunu bir adres gibi düşünebilirsiniz. Mesela Türkiye -> İstanbul
gibi Türkiyenin İstanbul şehrini ifade eder class fonksyion bağıntısıda bunun gibidir.
Biz şuan Application Classını işlediğimiz için bunu bir ülke olarak kabul edelim ve şehirlerini öğrenmeye başlayalım.Unityscriptte bir ülkenin yani classın fonksiyonunu belirtirken arasına nokta konur.
Application.LoadLevel();
Gördüğünüz gibi Application Classını belirttik yazdık sonra nokta koyup Hangi fonksiyonunu kullanacağımızı unitye belirttik.Şimdi bu ülkenin yani Application un içindeki fonksiyonları tek tek açıklayalım.
LoadLevel();
Bu fonksiyonu bir Sceneyi yüklememize yarar yani bir leveli yüklememize yarar kullanım şeklide aşağıdaki gibidir.
Application.LoadLevel("Yüklemek istediğimiz levelin adı");
Gördüğümüz gibi ülkemizi yani Applicationu yazdık ardından fonksyionunu yazdık ve () işaretleri arasına "" işaretleri içinde yüklemek istediğimiz levelin ismini yazdık bukadar basit.
Quit();
Bu Fonksiyon adından anlaşılacağı üzere uygulamadan çıkmanızı sağlar.Ancak editörde işe yaramaz o yüzden oyunu yaparken çıkmaya çalışmayın ;)
Kullanım Şekli:
Application.Quit();
systemLanguage
Bu fonksiyonumuzda adından belli olduğu gibi sisteminizin yani bilgisayarınızın dilini otomatik olarak algılar.
Kullanım Şekli:
print(Application.systemLanguage);
Önceden gördüğümüz print(); fonksiyonunu görmekteyiz içindeki kod ise sistemin dilini algılar ve sonuç olarak ekrana yani konsola sistemin dilini yazdırmış oluruz.
loadedLevelName
En son yüklenen levelin ismini yazdırır.
Kullanım Şekli:
print(Application.loadedLevelName)
Yine konsola yazdırıyoruz busefer en son yüklediğimiz levelin ismi.
Bu dersimizinde sonuna geldik sorularınızı yorum kısmından sorabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder