27 Temmuz 2012 Cuma

Başlamadan Önceki Açıklamalar

Arkadaşlar Unity de apileri göstereceğim fakat apileri javascriptte kodlayacağız yani c# yada Boo dilinde değil bu yüzden Unity nin unityscript veya javascript olarak adlandırılan söz dizimli diline bir giriş yapmamız gerekiyor.Açıklayacağımız classlarda ve fonskiyonlarında beraberinde kullanacağımız kelimelerin anlamlarını ve giriş mantığını öğreneceğiz.


Unityscriptte de her dilde olduğu gibi değişken tanımlama ve değişkeni gerekli yerlerde kullanma vardır.
Değişkeni tanımlamak için başına "var" kelimesini getiririz.evet şimdi ilk değişkenimizi tanımlayalım ilk kodumuz.


var deneme;




Yukarıda başına var getirdiğimiz kelime artık bir değişkendir ve bu değişkeni her türlü herde kullanabiliriz.
Değişken tiplerine geçelim değişken tiplerinde int,float,string gibi tipler olduğu gibi unitye özel tiplerde vardır bunları ilerki derslerde açıklayacağız.

var deneme : int;



Yukarda ilk yazdığımız kodun aynısını yazdık sonrada : koyduk ve int yazdık bu değişkenimizin int yani integer türkçesiyle bir tamsayı olacağını ifade ettik.Gördüğünüz gibi çok kolay "var" yazdıktan sonra değişkenimizin ismini yazıyoruz ve : koyduktan sonra tipini yazıyoruz.Aşağıda değişkenlerin isimleri anlamları ve kullanıldıkları alanları gösterdim.




int - > integer - > tamsayı 
float -> ondalık sayı
string - > sayı değil bir kelime yi ifade eder.






Şimdi Aşağıdaki gibi bir Javascript dosyası oluşturalım.


Değişken oluşturmayı öğrenmiştik şimdi bu değişkeni oluşturacağız değer vereceğiz ve unitynin konsolunda yazdıracağız.

Evet arkadaşlar Javascript dosyasını açtığımıza göre yazmaya başlayabiliriz.

var deneme: int;
deneme = 20;

Evet arkadaşlar yukarda naptık önceden yaptığımız gibi bir değişken oluşturduk ilk satırda ikinci satırdada artık değişkenimiz oluştuğu için değişkene bir değer atadık yani şöyle düşünelim bir kutu aldık bu kutunun tamsayı olmasını istedik ve kutuya 20 sayısını attık.Şimdi bu kodda deneme değişkeni 20 değerini aldı ancak bunu nasıl oyun içinde anlayabiliriz.Unitynin kendine has bir konsolu vardır unity çok geniş bir dünya gibidir.
Şimdi kodumuzu biraz geliştirelim.


var deneme: int;
deneme = 20;
print(deneme);


Evet aynı kodu yazdıktan sonra print(deneme) adında birşey yazdık bu nedemek açıklayalım print in türkçe karşığı yazdır dır.Birşey çıkartırıken yazı vesaire görmüşsünüzdür.print komutuyla unitye konsolunda print fonksiyonun içinde belirttiğim değeri yazdır emrini veriyoruz.print() komutunun içine deneme yazdığımız için 20 değerini alacaktır oyunu başlattığınızda sol altta 20 değerini görürsünüz tabi scripti main cameraya atmayı unutmayalım.
Giriş Dersi bukadardı değişken tanımlamayı yazdırmayı öğrendik.Apileride bir yandan açıklamaya devam edeceğim sorularınız olursa yorumlardan aşağıdan sorabilirsiniz.

4 yorum:

teşekkürler burdaki derslerimi arrtırıcam ayrıca facebooktan unity3d yardımlaşma grubumuza girip sorularınızı sorabilirsiniz

Sanırım bu Blogu Sevmeye Başladım .

O dediğin api değil programlama dili.Dİlin syntax ı yani.Api ayrı şey

Yorum Gönder